špecializovaná ambulancia laserovej a korektívnej dermatológie

Koľko športu vykompenzuje 8 hodín v práci?

Určite je všetkým jasné, že celodenné sedenie v práci nie je pre naše telo to najzdravšie. Svoju daň si začne kancelárska práca vyberať s istotou. Či už v podobe narastajúcej hmotnosti, stuhnutých svalov alebo problémov s chrbticou. Preto je veľmi dôležité kompenzovať 8-hodinové sedenie športom.

Nedostatkom pohybu „trpí” podľa odhadov asi 60-70% svetovej populácie. Paradoxom je, že touto diagnózou trpí väčšinou tá bohatšia časť sveta, ktorá sa zároveň pasuje s dôsledkami obezity. Bolo preukázané, že pokiaľ človek pravidelne nešportuje a nevyvíja žiadnu fyzickú aktivitu (aspoň v podobe dlhšej chôdze) predstavuje to pre neho riziko vysokého krvného tlaku a tiež obezitu. Dokonca aj tí ľudia, ktorí nemajú nadváhu alebo majú pohybu málo, zvyšujú si riziko kardiovaskulárnych chorôb až dvojnásobne. Aj toto sú dôvody, prečo by ste si mali zvyknúť na to, že šport sa stane samozrejmou súčasťou vášho života.

Koľko treba cvičiť denne?

Už samotná predstava každodenného športovania sa vám zdá vyčerpávajúca? Ale tak to vôbec nemusí byť. Šport sa pre vás môže stať príjemným relaxom a nie nezábavnou drinou. Podľa výskumu profesora Ulfa Ekclunda z nórskej vysokej školy športových vied a podľa štúdie cambridžskej univerzity totiž bohato stačí, keď sa rôznym fitness aktivitám venujete maximálne 1 hodinu denne a to so strednou intenzitou. A nemusíte za každú cenu denne chodiť do posilňovne. Stačí takých 5-6 km chôdze alebo 16 km na bicykli. Hodina športu pritom nemusí prebiehať v jednom kuse.

Pohyb si môžete rozložiť.

Ráno vyrazte pešo do práce, na večer bicykel alebo choďte behať do parku a začnite ignorovať eskalátory a výťahy, začnite chodiť po schodoch.

Trendy, účinná pomôcka pri tréningu! ŠVIHADLO

Vyskákajte si krásnu štíhlu postavu. Určite ho každý dobre pozná z detských čias. U niekoho bolo obľúbenejšie u niekoho menej, ale práve vďaka švihadlu si môžete „vylepšiť“ každú časť vášho tela.

Tréning s ním je veľmi efektívny, posilňuje svaly na nohách a to aj tie pri členkoch. Pri pravidelnom skákaní si zaistíte nielen štíhle lýtka a stehná ale aj sexi členky. Dokážete si poradiť aj s nepekným tukom nad kolenami. Najlepšia správa je, že pri skákaní spálite veľa kalórií. Rýchlo sa tak zbavíte prebytočných kilogramov.

Skákanie môže byť zo začiatku fyzicky náročnejšie, časom sa ale rýchlo zlepšíte. Začnite s 5 až 10 minútami a postupne pridávajte. Skákanie na švihadle je najlepšie zaradiť pred naplánovanou jazdou na korčuliach. No nie je to samozrejme podmienkou. Pri skákaní dopadajte na špičky, päty by sa nemali dotýkať zeme a uvoľnite členky.

Prečo švihadlo?

Má veľa výhod:

  • je lacné
  • je skladné
  • skákať sa dá všade
  • rýchlo sa s ním naučíte cvičiť