špecializovaná ambulancia laserovej a korektívnej dermatológie

Med a chudnutie

Med a chudnutie? Áno, naozaj táto kombinácia funguje. Med určite má miesto v každej domácej lekárni. Pomáha pri bolestiach v hrdle, osladí a dochutí čaj, posilňuje imunitu, má priaznivé účinky pre vašu pleť a vlasy. Ani zďaleka to nie je všetko.

Nebudete tomu veriť, ale aj jedna lyžica medu pred spaním môže pomôcť, aby ste nejaké kilo schudli. Podľa výživového poradcu Mikea McInnesa je dokonca možné, aby človek schudol až 6 kg. To je takmer jedna konfekčná veľkosť!

Ako to funguje?

Med je nielen lahodný, ale dokáže regulovať spoluprácu medzi črevami, mozgom a cukrami v tele. Ak je prísun množstva sacharidov uložených v črevách, je prísun energie do mozgu konštantný. Preto nemáte návaly veľkého hladu. Ak si dáte jednu alebo dve lyžice medu každý večer pred spaním, postará sa nielen o kvalitný a spokojný spánok, ale najmä o to, aby bol stabilný prísun energie do mozgu, a tým garantuje spaľovanie tukov vo vašom tele na plné obrátky. Vďaka tomu chudnete ľahšie.

Funguje to za predpokladu, že vašu dávku sacharidov zredukujete na úplné minimum.

Prečo priberáme?

Nesprávna strava: Nepravidelná strava prispieva k nežiadúcemu priberaniu. Trápi najmä tých ľudí, ktorí sú pracovne vyťažení a nemajú čas sa pravidelne stravovať. Veľakrát hlad odignorovaný z dôvodu časovej tiesne, nerobí vášmu telu dobre. Aj keď vaše telo zabudne, že ste hladní alebo ho oklamete nejakou malou drobnosťou, ktorú rýchlo zjete. Telo si rýchlo zvykne na tento stav a začne si ukladať zásoby na „horšie časy“ z toho mála, ktoré dostáva.

Obmedzenie tuku: Najväčšia chyba pri chudnutí je, ak sa snažíte všetok tuk odstrániť z jedálnička. Telo tuk potrebuje. Naučte sa ho prijímať v správnom množstve. Pamätajte na to, že ak si dáte na obed malý šalát, ktorý vás dostatočne nezasýti, večer vás dobehne hlad po celom dni. Naučte sa poriadne raňajkovať, dosýta obedovať a večeru si dajte niečo menšie, ľahšie. Cez deň vaše telo spáli najviac a musí čerpať energiu. Preto sú raňajky také dôležité. Ak sa po celom dni najete až večer, bude to pre telo záťaž. A rozhodne neschudnete.

Nevhodný pohyb: Pohyb je zaručený spôsob, ako sa vyhnúť nežiadúcemu priberaniu. Pohybom sa vylučujú nežiadúce enzými. Preto nestačí, ak pri chudnutí držíte len diétu, ale hýbať sa vám nechce. Športovanie a cvičenie pomáha k správnemu spaľovaniu tukov. Každý začiatok je tažký, no garantujeme vám, že ten skvelý pocit po cvičení sa vám zapáči a bude sa vám páčiť ešte viac, keď sa dostavia výsledky.

Počítanie kalórií: Nie je kalória ako kalória. Dávať pozor na kalórie je určite dobré. Nezabúdajte na fakt, že 300 kalórií vo forme nejakého sladkého jedla nie je správne riešenie. Týmto spôsobom sa ľahko dostanete do stavu, kedy vám môžu chýbať živiny. Preto si odsledujte pomer tuku a sacharidov. Správne je to vtedy, keď je ich pomer vyvážený.

Dôležité je, aby ste boli pozitívne naladení, doprajte si stravu, ktorá je vyvážená, nezabudnite na pravidelný pohyb, relax na vyplavenie endorfínov a vaše telo sa vám odmení. Ak sa budete cítiť skvelo a mať úsmev na tvári, viete, že to robíte správne.